نکات و ریزه کاری های پیچ رولپلاک نما

۳۲۳ بازديد

قیمت پیچ رولپلاک نما و هزینه پیچ رولپلاک سنگ:

برای محاسبه قیمت پیچ رولپلاک نمای ساختمان لازم است که بازدید از کار انجام شود و تعداد طبقات و بر ساختمان محاسبه گردد. نوع ساختار و طراحی نمای ساختمان بسیار مهم میباشد زیرا نمای ساختمانها با هم تفاوت دارند. عرض سنگ نما و مقدار پیچ خور نمای ساختمان حائذ اهمیت است.

در مجموع انجام خدمات پیچ رولپلاک نما ساختمان در ارتفاع بدون داربست و بروش راپل و با طناب rope access با پیچ استاندارد و رولپلاک مخصوص و مرغوب و بهترین کیفیت و استاندارد قیمتی و ضمانت کاری همه جانبه هم از لحاظ نوع ابزار استفاده شده و هم از نظر کیفیت کار به مشتری عزیز داده می شود.

مقایسه ی کار با طناب (rope access) با کار با داربست در عملیات راپل

در سال های اخیر و قبل از ورود علم راپل (rappel) از امور نظامی به دنیای خدمات صنعتی و امور مرتبط با دنیای ساختمان و ساختمانسازی در شهر های کلان،برای انجام خدمات پیچ رولپلاک سنگ نما ساختمان از داربست استفاده می شد.با گذر زمان و در جهت بهینه سازی روند بسیاری از امور مانند محکم کاری و پیچ کردن سنگ نما خدمات راپل به صورت اصولی و علمی مورد تائید قرار گرفت و به داربست و مشکلات آن ترجیح داده شد و نتیجه بسیار مثبتی پدیدار گشت.

مقایسه راپل کاری با استفاده از داربست در عملیات ساختمانی
مقایسه راپل کاری با استفاده از داربست در عملیات ساختمانی

از نکات مثبت استفاده از طناب در خدمات راپل،می توان به مقوله شستشوی نمای ساختمان اشاره داشت.همانطور که می دانید نمای ساختمان ها(به خصوص ساختمان های در معرض تردد زیاد اتومبیل در شهر های بزرگ مانند تهران) به صورت سالیانه باید شستشو قرار بگیرند.شستشوی سالیانه سنگ های نمای ساختمان به جلوه زیبای ساختمان و نیز آبکاری سنگ ها کمک شایانی خواهد کرد.حال در نظر بگیرید اگر برای شستشوی نمای ساختمان هر ساله مجبور به تعبیه داربست باشید،می بایست مشکلات زیادی مانند نصب و جمع آوری داربست که پروسه طولانی مدتیست را تحمل کنید.

لازم به ذکر است استفاده از داربست هزینه بسیار بیشتری نسبت به استفاده از خدمات راپل داشته است و نیز ممکن است به سنگ نمای ساختمان نیز صدمه بزند.پس بنابراین تمامی موارد ذکر شده به انضمام سرعت بالای خدمات راپل در پیچ رولپلاک کردن نما،دلایلیست مبنی بر مثبت بودن استفاده از این خدمات.

پیچ رولپلاک نمای ساختمان در سال 98

نوسانات اخیر اقتصادی کشور،ابزارآلات صنعتی و اجناس مصرفی کار در تمامی زمینه های مرتبط با پیچ و رولپلاک سنگ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.در برهه ای از زمان سال 1392،در پی بررسی کیفی پیچ های موجود در بازار،اقدام به استفاده از پیچ توس برتر با طول 6 سانتی متر کردیم.پس از گذشت زمان و در سال 1394 راپلکو به این نتیجه رسید که این برند تولید پیچ المان های کیفی و مرغوبیت خود را از دست داده است.

پس از بررسی تیم تحقیقاتی استفاده از پیچ ها تغییر کرد و از پیچ های 5 سانتی متری برند خراسان استفاده شد.استفاده از این پیچ و رولپلاک ها تا سال جاری یعنی سال 98 ادامه دار بوده و این تداوم به علت مرغوبیت همان پیچ های دو سوی 5 سانتی بوده است.در سال جدید نیز این بررسی ها با دقت بالاتری به انجام خواهد رسید و راپلکو تمام سعی خود را خواهد کرد که بهترین کیفیت کاری را به مشتریان خود عرضه کند.

پیچ و رولپلاک در سال 98
پیچ و رولپلاک در سال 98

در صورت علاقمندی با مراجعه به صفحات مراجعه کنید و از اطلاعات آنها بهره بگیرید.

لزوم پیچ رولپلاک کردن سنگ های نما

امروزه 90 درصد بافت نمای شهری بسیاری از کلان شهر ها مانند کرج و تهران برگرفته از نماهای سنگی است.این امر به علت زیبایی و مناسب بودن سازه های سنگی برای بکارگیری در نما می باشد.اما با توجه به بالا بودن تنوع سنگ های نما در صنعت سنگ و بعضا پایین بودن کیفیت سنگ های ساختمانی،می بایست جانب احتیاط رعایت شود.معمولا با ریزش تعداد کمی از سنگ های نما مالک می بایست فورا از خطر جلوگیری نموده و ملزم به پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما است.

در شهر تهران هر ساله سوانحی در اثر ریزش سنگ های نمای ساختمان به وقوع می پیوندد و گاها این اتفاقات غیر مترقبه جبران ناپذیر بوده است.سنگ های نما در موقعیت هایی (مانند باران های اسیدی،برخورد مستقیم آفتاب و یخ زدگی در زمستان) استحکام و چسبندگی خود را از دست داده و چنانچه ساختمان در محل عبور و مرور عابر های پیاده و یا اتومبیل ها بوده باشد،احتمال صدمه بسیار بالا رفته و در صورت عدم توجه می تواند به مشکلات بزرگتری ختم شود.پس به نظر استفاده از پیچ رولپلاک نما الزامیست.

یک بند مهارکننده برای نمای ساختمان

بنابراین پیچ کردن سنگ نما می تواند به منزله کنترل از ریزش سنگ های نما شود.این خیلی مهم است که کارفرمای سازنده ساختمان به دردسر نیفتد چرا که در اثر ریزش سنگ نما بر روی اتومبیل ها و یا افراد پیاده،خسارت به عهده مهندس سازنده و یا کارفرمای پروژه خواهد بود.

پس با فرآیند پیچ کردن سنگ نما می توانید از زیبایی ساختمان خود محافظت نموده و بتوانید از جان بقیه افراد نیز محافظت کنید و از خسارات به وسایل نقلیه افراد گذرا از کنار ساختمانتان جلوگیری کنید.

نحوه پیچ رولپلاک سنگ نما(بدون داربست)

این فعالیت به این صورت انجام می شود که یک سری نیروی آموزش دیده تحت عنوان راپل کارز،با یاد گیری کار در ارتفاع بدون داربست می توانند با استفاده از طناب و با دسترسی به نقاط مختلف و غیر قابل دسترس ساختمان با استفاده از ابزارآلاتی مانند دریل و پیچ های گالوانیزه مخصوص به سنگ های نما دسترسی پیدا کرده و بتوانند در ساعات خاصی از روز که مراحم ساکنین ساختمان نشود،کار خود را انجام دهند.

پی های گالوانیزه برای انجام خدمات نما می تواند به صورت هر 50 سانتی متر یک جا تعبیه شده

پیچ کردن سنگ های نما چقدر طول می کشد؟

فرمولی برای محاسبه این زمان در وبسایت راپلکو در نظر گرفته شده.من هم تازه خوندمش و اون کم کردن متراژ خالص سنگ کاری شده نما از مقدار متراژ کل نما خواهد بود.به نظر می آید که برای انجام امور نمای خود حداکثر یک روز کاری (8 ساعت مفید) زمان لازم است.اما برای انجام این خدمت به هیچ عنوان عجول نباشید چرا که زمان کار کردن بر روی این گونه از پروژه ها هر چقدر زمان بیشتری قائل شود،نتیجه بهبود پیدا خواهد کرد.

پس در بدبینانه ترین حالت خدمات پیچ کردن سنگ نما را سه روز و در خوشبینانه ترین حالت 1 روز کازی در نظر بگیرید.

نکات تکمیلی و گوشزد ها!

بچه ها در بازار تبلیغاتی و فضای وب بسیاری از شرکت ها تبلیغات گسترده ای برای اینکار در نظر گرفتند!خب البته مواردی هم هستند که واقعا متخصص در این زمینه فعالیت داشته و دارند.اما دوست عزیز دقت کنید که حتما حتما و حتما از شرکت های بنام حوزه نما برای اینکار کمک بگیرید چرا که ممکنه بعدا پشیمون بشید و یا در خوشبینانه ترین حالت بعد از حدود 6 ماه باز هم سنگ های نماتون به دلیل اسکوپ نکردن ریزش کنه.

مراکز تخصصی در این زمینه را بشناسید!

بسیاری از شرکت ها مثل شرکت بهمن راپل،راپلکو،دیان راپل و دیگر شرکت ها در این حوزه فعالیت دارند اما بنام ترین این شرکت ها رو در این مقاله ذکر کردم.به دلیل اینکه خود بنده دغدغه انجام شسته و رفته این خدمات رو دارم به وسیله این وبلاگ سعی کردم شما رو در این راه راهنمایی کنم.این رو هم بگم که معمولا پایین ترین هزینه های نما مربوط به خدمات بدون داربست هست!چرا که بدون داربست بودن خودش هزینه  ی نصب داربست و دیگر چیز ها رو کم خواهد کرد.

به نظر میاد هزینه پیچ کردن سنگ های نما بسیار بستگی به متراژ خالص نما داره و اینکه چه سنگی در این عملیات به کار برده شده!سنگ های نما می تونن به دسته های تراورتن،گرانیت،مرمریت،کریستالی و سنگ های چینی دسته بندی بشن.هرکدوم با توجه به درجه سختی و جنسی که دارند حساسیت های خاص خودشون رو دارند.پس بعد از تماس با شرکت های راپل کار،حتما جنس سنگ نمای خودتون رو ذکر کنید و یا از اون ها بخواهید که با عکس این تشخیص رو بدن که جنس سنگ نمای شما چیه!

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.